Misi , Visi & Dasar Kualiti Hospital Alor Gajah
- VISI
Untuk menjadikan Hospital Alor Gajah satu institusi perubatan yang memberi perkhidmatan yang berkualiti dan efisyen
- MISI
Hospital Alor Gajah akan berusaha secara professional dan beertika dan melaksanakan program perhubungan dan berteraskan budaza penyayang, kerja berpasukan dan ketelusan pentadbiran lepada semua pelanggan dan persekitaran yang selesa
- DASAR KUALITI
Hospital Alor Gajah adalah komited dalam memberi perkhidmatan pengurusan yang terbaik, cekap dan berkesan kepada masyarakat daerah Alor Gajah khususnya dan masyarakat Malaysia amnya.
- PIAGAM PELANGGAN
Hospital Alor Gajah adalah komited untuk memberi perkhidmatan yang cekap,tepat dan berkualiti.
Kami bersedia untuk :
- Pesakit luar akan mendapat rawatan dalam masa 90 minit.
- Kes kemasukan baru pesakit dalam wad akan diperiksa oleh pegawai perubatan dalam masa 60 minit.
- Pengambilan tanda vital bagi pesakit dalam yang baru dimasukan ke wad akan dibuat dalam masa 15 minit.
- Aduan bertulis/media cetak akan diberi maklumbalas dalam tempoh 24 jam.
- Aduan lisan akan diberikan maklum balas dalam masa 30 minit.
- Laporan perubatan pesakit akan disiapkan dalam masa 14 hari.
- Ujian patologi "segera" akan siapkan dalam masa 60 minit manakala bagi ujian"Elektif" akan disiapkan dalam masa 5 jam.
- Pesakit luar akan mendapat bekalan ubat dalam masa 30 minit.
- Radiograf pesakit akan disiapkan dalam masa 60 minit.
- Semua pesakit dalam akan mendapat sajian makanan mengikut diet yang dipesan.

No comments:
Post a Comment